Galati, Romania
Luni - Vineri
Fostul Palat al Telefoanelor, o clădire care acum stă să se prăbușească peste trecători, fiind cotată la clasa I de risc seismic, se va transforma în hotel de cinci stele, sub brandul Radisson Blu.
Brașovul are acum un singur hotel de cinci stele, Aro Palace, alte unităţi cotate astfel fiind în împrejurimi, în Poiana Braşov sau Bran. În total în Braşov există 58 de hoteluri, în timp ce în judeţ sunt 123, potrivit datelor INS.
Pe site-ul Primăriei Braşov apare informaţia potrivit căreia compania Tresor Com a primit certificatul de urbanism pentru acest spaţiu pe data de 9 martie 2016. Compania vrea să ridice aici un hotel de cinci stele ce va funcţiona sub brandul Radisson Blu. Pe piaţa locală mai există un singur hotel sub acest brand, în Capială, pe Calea Victoriei.
Grupul Rezidor, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa hotelieră internaţională, are în portofoliu branduri precum Radisson Blu sau Park Inn by Radisson, iar în România are deschise doar două unităţi, câte una sub fiecare dintre cele două branduri. Ambele sunt însă în Capitală. Recent, într-un interviu, Arno Schwalie, area vice president pentru Europa Centrală şi de Sud în cadrul The Rezidor Hotel Group, a spus că grupul vrea să se extindă pe piaţa locală în oraşele de peste 200.000 de locuitori, pe listă fiind deja Braşov, Cluj-Napoca şi Timişoara. Arno Schwalie adaugă faptul că nu toate oraşele de provincie pot susţine un hotel sub brandul Radisson Blu, însă în Timişoara, Cluj sau Braşov este loc. Cele trei sunt de altfel principalele centre economice ale României după Bucureşti, reuşind să atragă investiţii locale şi străine pe măsură. El nu a dorit să ofere detalii privind la hotelul pe care compania îl va ridica la Braşov, menţionând că grupul este listat pe bursă şi până la anunţul oficial nu poate oferi comentarii.
Grupul Rezidor se extinde de regulă în sistem de franciză sau contract de management, acesta fiind modelul şi pe piaţa locală. Grupul Rezidor, cu afaceri de aproape 1 mld. euro, are activităţi în Europa, Africa şi Orientul Mijlociu.
Ridicarea unui hotel de cinci stele necesită o investiţie de 15-20 milioane de euro, conform estimărilor pe baza datelor din piaţă. Decizia de a ridica un hotel de cinci stele afiliat unui lanţ internaţional este susţinută însă de dezvoltarea turismului local.
Judeţul Braşov a atras anul trecut aproape 1 milion de turişti, fiind una dintre principalele destinaţii turistice ale ţării alături de Bucureşti, litoral şi Valea Prahovei. Dezvoltarea turismului local va continua în contextul în care potenţial există atât pentru zona de leisure dar şi pentru cea de business. Acesta este principalul motiv pentru care şi alte lanţuri internaţionale se uită către Braşov.
Grupul Hilton caută la rândul său să se dezvolte aici şi caută un spaţiu tot în inima oraşului, lângă Biserica Neagră. Lanţurile internaţionale au acelaşi model de dezvoltare pe piaţa din România, respectiv prin contracte de management sau franciză cu antreprenori locali care sunt dispuşi să investească într-o astfel de facilitate turistică.
Sursa bizbrasov.ro